Jak funguje GIVT.cz? Ptali jsme se jeho ředitele

Jak funguje GIVT.cz? Ptali jsme se jeho ředitele

Peter Páluš, givt.cz

Také APLA-JM se loni na podzim připojila k projektu givt.cz. Ten vznikl díky inspiraci z Anglie či Německa, kde podobné portály bývají nedílnou součástí financování neziskovek. Příznivcům a kamarádům neziskových organizací dává givt.cz možnost přispět na jejich provoz, aniž by do podpory vkládali vlastní peníze. Jak celý projekt funguje, jsme se ptali jeho ředitele Petera Páluše.


Pokud chce někdo prostřednictvím givt.cz podpořit neziskovou organizaci, co musí udělat a kolik ho to bude stát?

To je právě na GIVTu krásné – nestojí to nic navíc. Kdykoliv budete nakupovat na internetu, navštivte před tím náš portál, zvolte si e-shop (jsou tam téměř všechny nejznámější), zvolte si neziskovou organizaci, na kterou chcete přispět a klikněte na “zahájit nákup”. GIVT vás přesměruje na e-shop, na kterém nakoupíte, jak jste zvyklí. Nemusíte dělat nic navíc, ani nic navíc platit. A část peněz z vaší útraty půjde na konto neziskové organizace, kterou jste si zvolili. To je vše.

 

Proč se má zákazník na givt.cz registrovat? Jak portál s informacemi o zákaznících nakládá?

Na GIVTu můžete nakupovat i anonymně, ale pokud se registrujete, má to několik výhod. Jednak budete mít na GIVTu svůj profil, kde uvidíte vaše příspěvky, jednak také pro registrované uživatele připravujeme ve spolupráci s e-shopy různé slevové akce, které najdete pouze u nás – takže ve finále můžete i ušetřit.

Našich pravidelných uživatelů si vážíme – data jsou zabezpečená a samozřejmě je nikomu dalšímu za žádných okolností neposkytujeme.

 

Jak je možné, že jsou obchody ochotny posílat část svého zisku neziskovým organizacím, aniž by navyšovaly cenu výrobku nebo služby?

Pro e-shopy je portál GIVT částí marketingového mixu. Přivést na web (e-shop) zákazníky stojí poměrně hodně peněz. V podstatě se dá říci, že GIVT je pro partnery na straně e-shopů reklamní kanál.

 

Jaké výhody má z takového obchodu givt.cz?

GIVT je svébytný subjekt a pokud se má dále rozvíjet a rozšiřovat portfólio služeb, potřebuje peníze na provoz. V současné době je to nastaveno tak, že minimálně 50 % z provize obchodu zasíláme neziskovkám a druhá část jde na fungování a zlepšování portálu. Do budoucna však tento poměr chceme výrazněji posunout směrem k neziskovému sektoru.

 

Co když zákazník na givt.cz nenajde svůj oblíbený obchod?

Asi nejlepší bude, když nám napíše na email info@givt.cz o jaký obchod se jedná – a pak se přímo toho e-shopu zeptá, proč není na GIVTu. My sami se samozřejmě snažíme oslovovat nové e-shopy, například v poslední době se nám podařilo ke spolupráci přesvědčit portál Mall.cz.

 

Ověřuje givt.cz transparentnost neziskových organizací, které do projektu vstupují?

GIVT není kontrolní orgán a není kompetentní k tomu, aby ověřoval hospodaření či transparentnost jednotlivých organizací. Při vstupu nové neziskovky kontrolujeme zadané údaje, ověřujeme IČ a adresu, sledujeme, zda vyplněný profil odpovídá charakteristice organizace například na jejich webových stránkách.

Pokud je tedy organizace řádně registrována a není pozastavená její činnost – může se přidat a začít prostřednictvím portálu GIVT získávat peníze na svůj provoz.