Také APLA-JM se loni na podzim připojila k projektu givt.cz. Ten vznikl díky inspiraci z Anglie či Německa, kde podobné portály bývají nedílnou součástí financování neziskovek. Příznivcům a kamarádům neziskových organizací dává givt.cz možnost přispět na jejich provoz, aniž by do podpory vkládali vlastní peníze. Jak celý projekt funguje, jsme se ptali jeho ředitele
Přijmeme osobní asistenty pro děti a mladé dospělé s poruchou autistického spektra. Vhodné pro studenty VŠ oborů speciální pedagogiky, sociální ped., sociální práce apod. Práce většinou v odpoledních hodinách. Nástup možný co nejdříve, nabízíme a uvítáme dlouhodobou spolupráci. Časový rozsah: převážně v odpoledních hodinách (v rozmezí 11:00 – 17:00), 5-10
Sociální interakce a sociální chování Typ osamělý – osamělý ve většině situací. Nejeví zájem o sociální kontakt ani komunikaci. Je odtažitý. Typ aktivní, zvláštní – je až příliš spontánní, objevovat se může sociální dezinhibice (dotýkání, líbání, objímání cizích lidí), přehnaná či bizarni mimika a gesta, ulpívavé dotazování. Typ
„Propojme naše světy“ – s tímto heslem převzala ombudsmanka Anna Šabatová záštitu nad Modrým dnem 2016. Mezinárodní den porozumění autismu, který připadá na 2. dubna, si letos APLA-JM připomene 31. března a 4. dubna 2016. Foto: Miroslava Pochopová, ŽŠ a MŠ Brno, Jana Broskvy 3
Kurzy vícedenní Vzdělávání dětí s autismem I. Začátečníci Vzdělávání dětí s autismem II. Pokročilí
Kurzy jednodenní Rozvoj sociálních dovedností u žáků s AS a vysoce funkčním autismem Metodika podpory vzdělávání s PAS Specifika vzdělávání dětí a žáků s Aspergerovým autismem Integrace a podpora dětí a žaků s PAS Základy čtění, psaní a počítání u dětí a žáků s PAS Zvládání problémového chování u dětí
Porucha autistického spektra (PAS) je celoživotní neurovývojové postižení. Lidé s touto diagnózou nereagují vždy přiměřeně na běžné životní situace, protože nerozumí správně tomu, co vidí, slyší a prožívají. Projevy autismu jsou rozmanité a nelze najít dva jedince se stejnými projevy. I přes tuto rozmanitost se postižení projevuje především ve třech
Specifika vývoje dětí s poruchami autistického spektra (PAS) – je vysvětlena obecná problematika PAS, etiologie, výskyt, klasifikace, diagnostická kritéria, diferenciace mentálního postižení a PAS, terapeutické přístupy, modelové kazuistiky. Definování klíčových kompetencí při vzdělávání žáků s PAS – specifika přístupu při vzdělávání dětí a žáků s autismem, školská legislativa, užívané nástroje speciálně pedagogické
Podrobný přehled témat přednášek Základní informace o poruchách autistického spektra (PAS), přehled základních diagnóz; diferenciální diagnostika Aspergerova syndromu /AS/ a vysoce funkčního autismu /VFA/, seznámení s nejčastějšími přidruženými poruchami; komorbidita. Pojem „Triáda symptomů“ – popis jednotlivých oblastí s konkrétními příklady; přehled nespecifických rysů u dětí s PAS. Specifika ohodnocení sociálních dovedností, podklady psychologické
Kategorie
Archív
- Leden 2025
- Prosinec 2024
- Listopad 2024
- Říjen 2024
- Září 2024
- Červen 2024
- Duben 2024
- Březen 2024
- Únor 2024
- Leden 2024
- Prosinec 2023
- Listopad 2023
- Říjen 2023
- Září 2023
- Srpen 2023
- Červenec 2023
- Červen 2023
- Květen 2023
- Duben 2023
- Únor 2023
- Listopad 2022
- Říjen 2022
- Srpen 2022
- Červen 2022
- Březen 2022
- Únor 2022
- Leden 2022
- Prosinec 2021
- Říjen 2021
- Září 2021
- Srpen 2021
- Červenec 2021
- Prosinec 2020
- Březen 2020
- Leden 2020
- Prosinec 2019
- Říjen 2019
- Srpen 2019
- Červenec 2019
- Červen 2019
- Květen 2019
- Duben 2019
- Březen 2019
- Únor 2019
- Leden 2019
- Prosinec 2018
- Listopad 2018
- Září 2018
- Srpen 2018
- Červenec 2018
- Duben 2018
- Únor 2018
- Leden 2018
- Prosinec 2017
- Listopad 2017
- Květen 2016
- Únor 2016