Kdo službu poskytuje
Poskytovatelem služby je Paspoint, z.ú., Anenská 10, 602 00 Brno. Provozní adresa, na které se potkáme v případě schůzky, je Táborská 191/125, 615 00 Brno. Službu zajišťuje vedoucí osobní asistence, administrátor, klíčoví pracovníci a tým osobních asistentů. Kapacita poskytované služby je až 70 uživatelů.
Kde je služba poskytována
Služba je poskytována v rámci Jihomoravského kraje s ohledem na dopravní dostupnost, personální a finanční možnosti organizace. Dopravní dostupností se rozumí dojíždění za klientem maximálně 30 km z adresy poskytovatele, nebo bydliště osobního asistenta. Služba je terénní, uživatelé mohou využívat službu v přirozeném sociálním prostředí a při činnostech, které potřebují.
Kdy je služba poskytována
Služba bez časového omezení, po celý rok, dle předem stanoveného plánu.
Komu je služba poskytována
Služba je poskytována zejména lidem s poruchou autistického spektra
- od 1 do 64 let věku
- s trvalým nebo přechodným bydlištěm v regionu Jihomoravského kraje
- navštěvujícím sociální nebo školské zařízení v Jihomoravském kraji
Komu nebude služba poskytnuta:
- Poskytovatel neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá (např. ošetřovatelské úkony, ambulantní službu u asistenta v domácnosti, psychoterapii…). Tento bod se týká i vymezeného okruhu osob v registru poskytovatelů sociální služby (věk 1-64 let, bydliště nebo pravidelné aktivity na území JmK).
- Kapacita služby je naplněna
- Zdravotní stav – Osobní asistence nenahrazuje zdravotnickou péči, je zde proto kladen důraz na porozumění účelu a osobnímu cíli asistence. Osobám, jejichž zdravotní stav v době uzavírání smlouvy i kdykoli v průběhu služby vyžaduje péči ve specializovaném zařízení. Osobní asistence není kompenzace zdravotnické péče. Asistence může být poskytována pouze v zákonném rozsahu s cílem posilování sociálního začleňování.
- Osobě žádající o poskytnutí služby, které byla vypovězena smlouva o poskytování služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy
Jak je služba poskytována
Služba je poskytována prostřednictvím osobních asistentů, kteří jsou pro tuto práci odborně proškoleni a pojištěni. Asistenti se účastní supervizí, krizové situace konzultují se supervizory, klíčovými pracovníky a vedoucím služby.
Služba je poskytována dle individuálních potřeb uživatele (viz smlouva o poskytování osobní asistence).
Umožňujeme výběr z daných přijatelných možností:
- výběr asistenta – klient má možnost asistenta odmítnout, pokud mu nějakým způsobem nevyhovuje
- výběr činnosti, kterou se klient chce zabývat více viz Regionální karta služeb osobní asistence v JmK
- výběr prostředí, kde bude trávit čas s asistentem
- výběr doby, kdy bude služba poskytována