Jak terénní odlehčovací služba probíhá
- Služba je poskytována prostřednictvím pracovníků a pracovnic, kteří jsou pro tuto práci odborně proškoleni a pojištěni. Pracovníci se účastní supervizí, krizové situace konzultují se supervizory, klíčovými pracovníky a vedoucím služby.
- Úvodní setkání probíhá s vedoucím služby nebo jím pověřeným pracovníkem. Pracovník služby podá základní informace o službě a zjišťuje, s jakou představou pečující či klient přichází, odpovídá na jejich dotazy a získává informace o klientovi a zvyklostech, které v rodině mají. Pracovník také zjišťuje očekávání všech zúčastněných stran, aby mohla být služba dobře nastavena a odpovídala jejich představám. V případě potřeby pracovník předává potřebné kontakty na další návazné služby, pokud se ukáže, že by byly v jejich případě vhodné.
- Na dalším setkání pracovník detailně zjišťuje, jak by měla odlehčovací služba vypadat, aby se co nejméně změnil nebo narušil chod domácnosti, na který je klient zvyklý.
- Na základě těchto informací je sepsána Smlouva o poskytování služby, kde je dohodnut rozsah, místo, druh služby a pravidla jejího poskytování.
- Na základě těchto informací je vypracován plán průběhu služby, kde jsou obsaženy cíle, kterých chce s pomocí terénní odlehčovací služby klient a pečující osoba dosáhnout.
- Následně je domluvena schůzka s pracovníkem, který by do rodiny dojel na první seznamovací schůzku.
- První seznamovací schůzka je zdarma, další setkání jsou již hrazena dle platného Ceníku TOS.
- Cíle stanovené v plánu průběhu služby se mohou v průběhu poskytování služby měnit v závislosti na vývoji situace klienta a pečujících osob. Individuální plán se sestavuje na dobu platnosti Smlouvy, nejdéle však na dobu jednoho roku. Průběžně je vyhodnocován.
- Jak často a kde bude TOS poskytována je stanoveno ve Smlouvě mezi klientem a poskytovatelem. Plánování konkrétních termínů poskytování TOS probíhá mezi klientem a vedoucím služby, který službu koordinuje.